Wij zijn telefonisch bereikbaar tijdens de openingsuren. Op feestdagen en weekends zijn we gesloten. U kan ons telefonisch bereiken op volgende momenten:
Maandag - Donderdag: 8u15 - 12u en 13u - 16u30
Vrijdag: 8u15 - 12u en 12u30 - 16u00
Overleg
Wanneer een cliënt vrijwillig of in overleg het traject beeïndigd in Domino zal er een ontslagbiref meegegeven worden die kan gebruikt worden bij de aanmelding op een nieuwe werkplek. Daarnaast wordt er nog een afslutiend gesprek ingepland met de cliënt waarin er heel wat zaken besproken kunnen worden.
Nazorg
We bieden als Arbeidszorgcentrum eveneens nog zes weken nazorg aan. Dit wil zeggen dat de cliënt nog zes weken terecht kan bij ons met allerhande vragen omtrent zijn (toekomstig) traject. Indien de cliënt beslist om binnen die zes weken toch het traject te hervatten bij ons dan kan dit probleemloos.
Verwittigen van derden
Bij ontslag worden ook alle betrokken partijen verwittigd. Denk hierbij aan VDAB, GTB, Mutualiteit, OCMW of andere betrokken diensten. Indien de cliënt dit wenst brengen we ook naastbetrokkenen op de hoogte.
“Heel wat mensen in België lijden honger en zoeken toevlucht tot voedselhulp om zich dagelijks van voedsel te voorzien. Wij engageren ons om tegemoet te komen aan deze basisbehoefte.
Onze organisatie verdeelt voedingsmiddelen ontvangen vanuit het Federaal voedselhulpprogramma onder het Europees Sociaal Fonds Plus (ESF+). Via het ESF+ fonds krijgt België van de Europese Unie middelen om bij te dragen tot voedselhulp en/of materiële hulp.
De POD Maatschappelijke Integratie beheert een bedrag afkomstig van de Europese Unie en dit in nauwe samenwerking met haar partners. Met de steun van dit Fonds, voorziet de POD Maatschappelijke Integratie jaarlijks meer dan 750 organisaties en OCMW’s van producten om gratis te verdelen onder de meest behoeftigen in België. Dit alles in samenwerking met de 9 voedselbanken van het land, het Rode Kruis, Foodsavers Antwerpen, Alimen’T en de Restos du Coeur.
De ESF+ voedselhulp gaat gepaard met begeleidende sociale maatregelen, dit om de betrokkenen te helpen de weg uit armoede te vinden.”
Wij heten onze medewerkers welkom op minimum drie blokken in de week. Er wordt steeds gewerkt van 8u45 tot 12 of van 13 uur tot 16.30u. Dit telkens met een kwartiertje pauze.
Op vrijdag werken we in de namiddag van 12.30 uur tot 16 uur.
Onze medewerkers kunnen dus vrij de momenten bepalen waarop ze hier aan de slag gaan.
Wij bieden onbetaald vrijwilligerswerk aan.
Tijden het jaar zijn er echter een aantal activiteiten gepland waaraan je gratis kan deelnemen en die wij aanbieden om je te bedanken voor het geleverde werk. Zo gaan we jaarlijks bowlen, houden we een nieuwjaarsreceptie en een daguitstap.
Iedereen heeft recht op 25 dagen verlof, aangepast aan zijn werkschema.
Iedereen komt bij aanmelding en startgesprek bij één persoon terecht. Op onze teamvergadering krijgt iedereen een individuele herstelondersteuner toegewezen. De keuze hiervan hangt af van de werkuren van de cliënt en het atelier waarvoor hij heeft gekozen. Elke cliënt krijgt bij opstart ook een peter of een meter toegewezen, die zich over de nieuwkomer ontfermt.
Wij hebben een goed draaiend keukenatelier. Elke dag wordt er in de pauze verse soep aangeboden en om 12 uur kan je een vers bereide en gezonde maaltijd nuttigen tegen de correcte prijs van 4 euro.
Op de werkvloer wordt er Nederlands gesproken. Wie over een basiskennis Nederlands beschikt kan zeker bij ons aan de slag.